Kursus med Stanley Rosenberg

Workshop: Optimal Vejrtrækning med Stanley Rosenberg

Workshop med Stanley Rosenberg 

Optimal Vejrtrækning med Stanley Rosenberg

Vil du lære teknikker til at forbedre de forhold med størst betydning for forventet levealder?
Vil du forløse stress og traumer i dig eller dine klienters krop?
Vil du lære mere om nervesystemet og forbindelsen mellem krop, sind og følelser?
Vil du lære teknikker til at forbedre stemme og sang evnen?
Eller hvad med at lære teknikker til at forbedre holdning og fysisk formåen i dagligdagen og til idræt?

Alle disse emner vil blive gennemgået på Optimal Breathing kurset.

Kom og vær med når den anerkendte lærer og kropsbehandler Stanley Rosenberg kommer og underviser i Optimal Breathing kurserne på Bornholm. Optimal Breathing Expiration/udånding d. 4 & 5 november

Køber du billet inden d. 05-10-2017 så får du det til kun 2500kr. Ellers koster det 2900kr.

Køb din billet her: KØB BILLET

Det er sidste gang disse kurser er planlagt til at blive afholdt i 2017.

Spørgsmål : juwo.fysioterapi@gmail.com

Hvor: Højvangen 2, i Rønne.
Hvornår: Expiration/udånding d. 04-11 & 05-11
Pris: 2900 kr.
Tilmelding og spørgsmål pr. email: juwo.fysioterapi@gmail.com

Læs mere…

på Facebook:

Expiration course

https://www.facebook.com/events/1846139578744567/?

 

Dette er en del af kursusrækken Optimal Breathing. 

Nyere forskning har ændret forståelsen af det autonome nervesystem

Det autonome nervesystem (ANS) modtager og behandler information fra de indre organer, bl.a. lungerne, hjertet, fordøjelsessystemet, nyrer og tyktarm og forplantningsorganerne.I den gamle forståelse af ANS, bestod det af to forgreninger: En til kamp/flugt/stress (sympatiske gren) og en til afslapning (para-sympatiske gren).Idag anser vi det autonome nervesystem for at have 3 forgreninger (først foreslået af Professor Stephen Porges med hans “Polyvagal”-teori). Vi har den samme forståelse af den sympatiske gren som tidligere, men vi anser nu den para-sympatiske gren for i virkeligheden, at være to forskellige grene.Den ene forgrening kaldes “Social Engagement”. Når den er aktiv, fungerer vores organer afbalanceret, vi føler os trygge, og engageret med os selv og omverden. Der er ingen behov for at kæmpe, flygte eller “fryse”. Den anden forgrening kaldes “dorsal vagal”. Den er aktiv, når vi har brug for dyb restitution (når vi er trætte og skal sove). Denne gren er (over)aktiv ved depressive tilstande, hvor mange af de indre organer også kommer i energi-underskud.Social Engagement-grenen er bl.a. også forbundet til diaphragma (mellemgulvet) og dermed åndedrættet.Aktivering af Social Engagement forgreningen, er altså nødvendig for at optimere åndedrættet og skabe en positiv følelsesmæssig tilstand. Der er altså en direkte forbindelse mellem vores evne til at skabe relationer til andre, og et frit og levende åndedræt. 

Fokus på det autonome nervesystem og indre organer.

På indåndings-workshoppen arbejder vi med primært med, at få “Social Engagement”-forgreningen til at fungere optimalt, så diaphragma bliver afspændt og får større bevægelsesfrihed.Leveren, mavesækken og den tværgående del af tyktarmen, kan “klistre” til diaphragma, og begrænse dets bevægelse.Derfor vil vi også arbejde med teknikker til frigører de indre organer og derigennem skabe yderligere bevægelsesfrihed for diaphragma.

 

Leave a Reply